zo 20 aug

Sint-Niklaas

Ambachtelijk Weekend

De pijp is als rookobject vaak kunstig versierd. Tijdens het ambachtelijk weekend met als thema 'beestenboel' leggen we de nadruk op enkele unieke exemplaren. Wat dacht je van een rokende vos? Een leeuw in Bruyere-hout? Een paard in geboetseerd in Meerschuim? Uniek & beestig erfgoed!

Registratie is afgesloten
Andere evenementen bekijken
Ambachtelijk Weekend

Tijd en locatie

20 aug 2023, 10:00 – 21 aug 2023, 17:00

Sint-Niklaas, Regentiestraat 29, 9100 Sint-Niklaas, België

Over het evenement

Het Ambachtelijk Weekend vindt jaarlijks plaats. Met als thema 'beestenboel' zet het Pijp-en Tabaksmuseum z'n deuren open. Er zijn tal van dierenkoppen te bewonderen ambachtelijk gesneden uit klei, meerschuim, porselein of bruyerehout. Sigaren in alle geuren en vormen.

Je kan na een bezoek genieten van een Sinnekloase Verwenkoffie/Thee in ons Reynaertsalon op het 1ste verdiep van het Pijp- & Tabaksmuseum. Dit is Sinnekloase kwaliteit met Woase gezelligheid!

Een initaitef van Toerisme Waasland in samenwerking met alle steden en gemeenten uit het Waasland en Zeeuws-Vlaanderen. Het volledige programma met alle deelnmers vind je terug op www.ambachtelijkweekend.be.?

• beestig bezoekje!

€ 0,00