zo 27 jun

Sint-Niklaas

Toeristische verkenningsdag 2021

Op 27 juni zijn er niet alleen terrasjesdagen maar kan je ook alle toeristische troeven van de stad Sint-Niklaas gratis ontdekken. Alle musea zijn geopend en, na reservatie, gratis te bezoeken. Met de wandelbrochure vul je al gauw een hele dag!

Registratie is afgesloten
Andere evenementen bekijken
Toeristische verkenningsdag 2021

Tijd en locatie

27 jun 2021, 10:00 – 16:00

Sint-Niklaas, Regentiestraat 29, 9100 Sint-Niklaas, België

Over het evenement

Aan de infostand van toerisme op het Stationsplein kan je tussen 10 en 16 uur, na aanmelding,  je gratis wandelbrochure afhalen. Bezoek op eigen houtje de bekende en minder bekende plekjes en de mooie groene omgeving van de stad. Zo is de zelden voor het publiek opengestelde Broederschool in art decostijl zeker een bezoekje waard. Verder krijg je, na reservatie, gratis toegang tot het Mercatormuseum, het stedelijk museum SteM Zwijgershoek. Je kan ook een blik werpen in de unieke schatkamer van de Sint-Nicolaaskerk, de muurschilderingen van de Onze-Lieve-Vrouwkerk bewonderen of wegdromen bij kasteel Walburg. In het  Pijp- en Tabaksmuseum kan je de grootste sigaar ter wereld bekijken.

Geniet tijdens de wandeling van een heus straattheaterfestival in de stad en van het bruisende winkelhart waar de Terrasjesdagen plaatvinden. De meeste winkels zijn open. Wie weet sleep je wel een hotelarrangement of ballonvlucht in de wacht. Opgelet: deelnemen is gratis maar vooraf inschrijven is verplicht.

• 10u tot 11u

• 11u tot 12u