zo 16 mei

Sint-Niklaas

Van plantenpluk tot distributie

Achter die vluchtig opgestoken sigaret van vandaag gaat natuurlijk een hele industrie schuil, van plantenpluk tot distributie. In het verleden was dat niet anders. De tabaksteelt in België krijgt een prominente plek in de tentoonstelling. Net als de meer dan 3.000 sigarenrollers in het Woasland.

Registratie is afgesloten
Andere evenementen bekijken
Van plantenpluk tot distributie

Tijd en locatie

16 mei 2021 10:00 – 13:00

Sint-Niklaas, Regentiestraat 29, 9100 Sint-Niklaas, België

Over het evenement

Je kan je niet voorstellen hoeveel verschillende types pijpjes, sigaren, tabaksdozen, snuifdozen en aanstekers er bestaan. Of welke manieren er zijn om een goeie sigaar te rollen. Welke kunstvormen terugkomen op pijpen van weleer. Of hoe verschillend de rookgebruiken van Aziaten, Afrikanen, Latijns-Amerikanen of Noord-Amerikanen eigenlijk zijn. Reserveer kosteloos uw bezoek via onze website en betaal ter plaatste het inkomgeld van 3,5 euro per persoon. Oh, vergeet na je tour door het museum niet te stoppen in het Reynaertsalon op het 1ste verdiep van het museum. Hier vind je nog een leuke aanvullende collectie tabakspotten, waterpijpen en rookcuriosa. Een bezoek is niet schadelijk voor de gezondheid.

• reservatie

Dit is een gratis reservatie. Ter plaatste betaald u 3,5 euro per persoon om het museum te bezoeken.

€ 0,00

€ 0,00